wtorek, Grudzień 11, 2018
Home > Dieta > 9 powodów czemu ciągle jesteś głodna
Dieta

9 powodów czemu ciągle jesteś głodna

Jeżeli nie potrafisz wygrać z głodem, czas zastanowić się na stylem życia. Może się okazać, że wystarczy kilka zmian na lepsze i głód odejdzie w zapomnienie. Ciągły głód jest sygnałem jak ból głowy, Twój organizm coś Ci przekazuje. Dlatego zdecydowanie powinniśmy zacząć działać niezwłocznie.

1. Brak śniadania
Jednym z największych błędów jest pomijanie śniadania w codziennej diecie. Wiele osób jest przyzwyczajonych do wychodzenia z domu bez śniadania, jednak koniecznie musisz nauczyć się jeść śniadania i to najlepiej o regularnych godzinach. Według dietetyków śniadanie powinno być zjedzone do godziny po naszym obudzeniu. Jeżeli organizm będzie otrzymywał regularne śniadania, poziom cukru we krwi będzie na stabilnym poziomie i zachcianki na jedzenie odejdą w zapomnienie. Na śniadanie warto zjeść dużą ilość białka, które na dłuższy czas pomagają zachować uczucie sytości.

2. Odwodnienie
Wiele osób myli zwyczajne pragnienie z głodem i zamiast się napić, sięga po przekąskę. Ważne jest, żeby nauczyć się, że nie zawsze, gdy czujemy głód, organizm domaga się jedzenia. Często domaga się po prostu wody. Odwodnienie w pierwszej fazie cechuje się sennością oraz brakiem energii. Jeżeli poczujesz głód, napij się wody i odczekaj chwilę. Prawdopodobnie „głód” przejdzie a Ty oprócz tego, że zaoszczędzisz kalorie, to jeszcze nawodnisz organizm.

3. Oglądanie telewizji
Według badań oglądanie telewizji powyżej dwóch godzin dziennie znacząco podnosi ryzyko otyłości. Oglądanie telewizji jest na tyle absorbujące, że nie kontrolujesz co i w jakich ilościach jesz. Warto również zauważyć, że często podczas oglądania filmu czy meczu jemy więcej śmieciowych przekąsek.

4. Jesteś chory na cukrzycę.
Jeżeli po wprowadzeniu zmian w odżywaniu i życiu nadal odczuwasz ciągły głód, zdecydowanie warto odwiedzić lekarza. Nadmierny głód może być oznaką tego, że chorujesz na cukrzycę.

5. Nuda.
Zapewne każdego nachodzi taki moment. Siedzisz w domu i nuda. Nic się nie dzieje. Co robisz? Sięgasz po przekąski lub napoje. To niestety dodatkowe kalorie oraz niepotrzebne wzmaganie głodu. Jeżeli nie potrafisz siedzieć i nic nie robić to koniecznie musisz nauczyć się wynajdywać sobie jakieś rozrywki.

6. Przepracowanie i wypalenie zawodowe
Czytając badania naukowców, można wyczytać, że praca ma bardzo duży wpływ na odżywianie. Przepracowanie, jak i nadmiar obowiązków według uczonych są powodami, że jemy więcej. Dlatego, jeżeli nie jesteśmy w stanie zapanować nad nieskończonym apetytem, może dla naszego zdrowia warto rozważyć zmianę pracy na mniej stresująca?

7. Pijesz alkohol.
Alkohol po pierwsze odwadnia nasz organizm, po drugie powoduje, że spożywamy więcej kalorii. Dlaczego? Ponieważ osłabia on bardzo naszą wolę i chętniej o wiele sięgamy po różnego rodzaju przekąski.

8. Spożywamy puste kalorie.
Odpowiednio zbilansowana dieta jest bardzo ważna. Jeżeli będziesz dostarczała odpowiednią ilość kalorii, ale źle zbilansowanych to i tak będziesz chodziła wiecznie głodna. Każdy posiłek powinien dostarczać niezbędne składniki.

9. Mało snu
Zbyt mała ilość snu powoduje, że jesteśmy wyczerpani. Oczywiście nasz organizm chcąc sobie to zrównoważyć, próbuje nas zmusić do spożycia kolejnych porcji kalorii. Dlatego, gdy chodzimy niewyspani, musimy liczyć się z nawracającym uczuciem głodu.